Przewodnik dla użytkowników

Używając Kompario, zgadzasz się na poniższe:

1. Podstawowe zasady

1.1. Każdy użytkownik może mieć tylko jedno konto. W przypadku naruszenia tej zasady wszystkie konta zostaną usunięte. Jeśli potrzebujesz, z tylko sobie znanego powodu, tymczasowej nazwy użytkownika, prosimy o kontakt. Jeśli nie pamiętasz swoich danych logowania, a nasz system odzyskiwania nie działa, prosimy skontaktować się z nami przed założeniem nowego konta.

1.2. Nasz serwis został stworzony tylko do indywidualnego użytku. Nie zezwalamy na dystrybucję, wymianę, modyfikację, sprzedaż czy transmisję w celach biznesowych, publicznych oraz komercyjnych żadnych treści tutaj zamieszczonych. Zawierają się w tym, ale nie wyłącznie, teksty, grafiki oraz materiały audio i wideo.

1.3. Ponosisz odpowiedzialność za każdą treść opublikowaną z Twojego konta. Kompario nie gwarantuje poprawności, kompletności ani przydatności publikowanych treści. Użytkownicy proszeni są, by nie opierać się tylko i wyłącznie na informacjach oraz opiniach publikowanych w ramach serwisu Kompario. Zdecydowanie zachęcamy do szukania rad u profesjonalistów.

1.4. Podstawowe zasady, którym hołdujemy, są bardzo proste: zachowuj się uprzejmie, nie obrażaj, powstrzymaj się od złośliwości, nie łam prawa i nie umieszczaj żadnych treści, które mogłyby choćby sugerować reklamę: tekstów, wiadomości, grafik, linków itp.

1.5. Każda treść, którą zamieszczasz na Kompario, staje się publiczna, a więc wszyscy z dostępem do internetu będą mogli ją zobaczyć.

1.6. Usuwamy konta użytkowników, którzy nie byli aktywni w ciągu ostatnich 18 miesięcy.

2. O recenzjach i ocenach ogólnie

2.1. Recenzje mogą być dodawane tylko przez indywidualnych użytkowników; konsumentów, którzy nie są związani w żaden sposób ze sklepem lub produktem. Nie można używać recenzji w celu autopromocji lub zaszkodzenia reputacji innych. W recenzjach nie mogą znajdować się linki, pytania ani dyskusje na temat innych sklepów lub produktów niż te, których dana recenzja dotyczy.

2.2. Przedstawiciele biznesowi nie mogą z własnej inicjatywy polecać usług lub produktów swoich lub partnerów. Dozwolone jest jednak polecenie danego produktu, usługi lub sklepu w odpowiedzi na wyraźne pytanie innego użytkownika Kompario.

2.3. Aby maksymalnie zredukować ryzyko, iż na recenzję będzie miało wpływ coś innego niż doświadczenie i opinia recenzenta, nie zgadzamy się na recenzje zamieszczane w zamian za rekompensatę finansową czy materialną (pieniądze, sprzęt, zniżki, bilety, udział w losowaniu nagród itp.). Recenzje podejrzane o naruszenie tej zasady będą traktowane jako reklama i zostaną usunięte. Nie jesteśmy w stanie poznać powodu zamieszczenia każdej recenzji, dlatego wszystkie recenzje, które zostaną zamieszczone lub zaktualizowane w trakcie trwania kampanii promocyjnych, losowań nagród, plebiscytów, czy też promocji związanych z recenzjami, zostaną usunięte.

2.4. Korzystając z Kompario, oświadczasz, że nie będziesz używać serwisu do rozprowadzania oraz propagowania treści fałszywych, szkalujących, niewłaściwych, wulgarnych, napastliwych, obraźliwych, nieprzyzwoitych, niecenzuralnych, gorszących lub w inny sposób naruszających jakiekolwiek prawa.

2.5. Nie zezwalamy na publikację żadnych materiałów chronionych prawami autorskimi, chyba że posiadasz je Ty lub Kompario.

2.6. Ujawnianie danych personalnych oraz naruszanie czyjejś prywatności jest zabronione. Wchodzą w to, ale nie wyłącznie, imiona i nazwiska, adresy, numery telefonów, numery PESEL, prywatne adresy e-mail, numery rejestracyjne pojazdów, narodowość, stan zdrowia, przekonania polityczne oraz religijne, orientacja seksualna, stan majątkowy, zawód, historia prawna, wyroki itd.

2.7. Jeśli spamujesz użytkowników Kompario w jakikolwiek sposób, Twoje konto zostanie zdezaktywowane lub usunięte. Nie kontaktuj się z osobami, które jasno nie wyraziły takiej chęci, w celu polecenia swoich produktów lub usług.

2.8. Zasadę “zachowuj się uprzejmie” traktujemy bardzo poważnie! Nie tolerujemy nieuprzejmości i każdy użytkownik, który celowo obraża innych, zostanie natychmiastowo pozbawiony dostępu do konta.

2.9. Nadużycia w stosunku do pracowników, moderatorów lub zarządu Kompario będą skutkować zawieszeniem konta.

2.10. Jeśli trafisz na treści, które uważasz za niewłaściwe, zachęcamy do kontaktu z nami. Jeśli zgodzimy się z Tobą, w miarę możliwości niezwłocznie usuniemy wskazane treści.

2.11. Recenzje, które naruszają powyższe zasady, zostaną ukryte. W zależności od sytuacji możemy poprosić autora o wyjaśnienie lub aktualizację treści.

2.12. Nie mamy zamiaru cenzurować zamieszczonych treści, szczególnie tych bazujących na opiniach, jednak zastrzegamy sobie prawo do modyfikacji, usunięcia lub przemieszczenia zamieszczonych treści bez informowania użytkowników i podawania powodów.

3. O ocenach i recenzjach sklepów

3.1. Oceny sklepów powinny być rzeczowe i bazować na faktach. Powinny wynikać z osobistego doświadczenia użytkownika i dotyczyć kontaktu ze sklepem, obsługi klienta, wsparcia czy też zasad zawierania umowy kupna/sprzedaży.

3.2. Jeśli następują komplikacje związane z zawarciem transakcji (oczekiwanie na produkt, zwroty pieniędzy, toczone postępowanie itp.), recenzja powinna być aktualizowana na bieżąco, aż do zakończenia danej transakcji. Jeśli uznamy to za konieczne, możemy recenzję ukryć aż do zakończenia transakcji.

4. O recenzjach i ocenach produktów

4.1. Oceny produktów powinny być rzeczowe i bazować na faktach. Powinny wynikać z osobistego doświadczenia użytkownika i dotyczyć funkcjonalności danego produktu, jakości, osiągów, zawartości itp.

5. Aktualizacje tego przewodnika

5.1 Zastrzegamy sobie prawo do niezapowiedzianych zmian i poprawek tego zbioru zasad i wskazówek. Bycie na bieżąco z aktualnie przyjętymi zasadami należy do obowiązków użytkownika.