O recenzjach słów kilka

Chcemy ułatwić ci podejmowanie decyzji zakupowych, a opinie pozostałych konsumentów są często najlepszym źródłem informacji, gdy robisz zakupy. Dlatego pozwalamy użytkownikom pisać recenzje produktów i sklepów.

Niestety czasami zdarzają się fałszywe recenzje, dlatego Kompario stosuje zaawansowany proces mający na celu weryfikację każdej pozostawionej recenzji. Nie zezwalamy na recenzje pisane przez sklepy i producentów ani przez osoby z nimi związane lub czerpiące korzyści ze sprzedaży danych produktów.

Nie akceptujemy także recenzji motywowanych rekompensatą w jakiejkolwiek formie.

Rodzaje recenzji

Na Kompario znajdziesz trzy typy recenzji:

Recenzje produktów
Recenzje napisane przez zalogowanych użytkowników Kompario

Opinie o sklepie
Opinie o sklepie napisane przez zalogowanych użytkowników Kompario

Opinie o sklepie pisane podczas zakupów
Te opinie mogą być pozostawione przez każdego użytkownika dokonującego zakupów w sklepie, który zintegrował nasz system recenzji. Są to opinie pozostawiane “na żywo” podczas dokonywania zakupów. Na stronie wyświetlane są ze specjalną adnotacją.

Publikacja recenzji

Recenzje produktów i opinie o sklepach pisane przez zalogowanych użytkowników publikowane są natychmiast. Opinie o sklepie pisane podczas zakupów publikujemy, gdy użytkownik kliknie link aktywacyjny przesłany na podany adres e-mail. W razie braku kliknięcia przesłanego linka opinia nie zostaje opublikowana.

Użytkownicy mogą w każdej chwili zmieniać swoje recenzje. Zostają one wtedy opatrzone datą ostatniej edycji.

Zawartość recenzji może być używana anonimowo do interpretowania i podsumowywania przekazu, w celu tworzenia prostszej i bardziej dostępnej informacji dla naszych użytkowników.

Sprawdzanie recenzji

W Kompario nie sprawdzamy każdej recenzji przed publikacją, jednak zastrzegamy sobie prawo ich moderacji w każdej chwili. Sprawdzamy wszystkie recenzje, które zostaną oznaczone przez użytkowników jako podejrzane lub przyciągną wzrok ASMR (Automatycznego Systemu Monitorowania Recenzji).

W razie potrzeby zastrzegamy sobie prawo do częstszych kontroli recenzji poszczególnych sklepów lub użytkowników. Powodem mogą być wcześniejsze zachowania podejrzane lub sprzeczne z naszymi zasadami.

Kontrola recenzji polega głównie na sprawdzaniu zgodności z Przewodnikiem dla użytkowników oraz lokalnym prawem. Użytkownicy, których recenzje zostają usunięte, są o tym fakcie informowani. Możemy także poprosić użytkownika o poprawienie swojej recenzji, tak aby była zgodna z naszymi zasadami.

Takiej kontroli poddawane są zarówno recenzje nowe, jak i te już istniejące oraz edytowane.

Jak długo przechowujemy recenzje

Recenzje są wyświetlane, dopóki sklep lub produkt jest w naszej bazie. Recenzje łamiące nasze zasady są ukrywane. Każdy użytkownik może usunąć swoją recenzję w dowolnej chwili.

Recenzje użytkowników, których konta są nieaktywne od ponad roku, zostają opatrzone podpisem “anonim”.

Publikacja recenzji z innych krajów

Recenzje napisane w naszym serwisie w danym kraju mogą zostać opublikowane w innym (przetłumaczone lub pozostawione w oryginalnej formie). Obecnie Kompario działa także w następujących krajach: Finlandia, Francja, Irlandia, Włochy, Nowa Zelandia, Norwegia, Szwecja i Wielka Brytania, i między tymi krajami dzielone są recenzje. Ciągle się rozwijamy, więc w niedalekiej przyszłości liczymy na powiększenie listy rynków, na których oferujemy swoją pomoc.

Jak działa nasz gwiazdkowy system oceny

Użytkownicy piszący recenzje oceniają także produkt lub sklep. Ocena przedstawiona jest w postaci gwiazdek i znajduje się obok recenzji. Podsumowujemy także te oceny w jedną całkowitą ocenę dotyczącą produktu lub sklepu.

Całkowita ocena bazuje na recenzjach ze strony Kompario na wszystkich rynkach, na których działamy. To oznacza, że nawet sklepy, które nie mają recenzji na danym rynku mogą dalej posiadać całkowitą ocenę.

W całkowitej ocenie sklepu liczymy jedynie recenzje z ostatniego roku. Nie chcemy wliczać przestarzałych opinii o sklepie. Dla produktów nie ustaliliśmy takiego limitu.

Jeżeli produkt lub sklep ma tylko kilka ocen, pokazujemy uśrednioną całkowitą ocenę, bliską środka skali. W ten sposób unikamy sytuacji, w której produkty bądź sklepy otrzymują skrajną ocenę jeżeli liczba ocen cząstkowych jest mała. Całkowite oceny bazujące na małej liczbie ocen cząstkowych nie przedstawiają uczciwie opinii o produkcie bądź sklepie. Dlatego najwyższe i najniższe oceny są u nas przyznawane jedynie, kiedy wielu użytkowników wyrazi swoją opinię na temat danego produktu lub sklepu.