Dołącz do nas

Kompario to jeden z największych w Polsce serwisów porównujących ceny i produkty. Chcemy ułatwić znalezienie odpowiedniego produktu, w odpowiedniej cenie, w odpowiednim sklepie. Prezentujemy ceny ze wszystkich znanych nam sklepów.

Zarejestruj swój sklep bezpłatnie

Zachęcamy do zarejestrowania się w naszej bazie sklepów. Zajmuje to tylko kilka minut i nic nie kosztuje.

Korzyści płynące z zarejestrowania sklepu:

  • Dostęp do narzędzia Kompario Analytics
  • Możliwość udzielania odpowiedzi na opinie użytkowników
  • Możliwość zmiany danych sklepu
  • Możliwość podania sposobów płatności oferowanych przez sklep

Aby zarejestrować swój sklep, wyślij nam wiadomość. Nie pobieramy żadnych opłat wynikających z zarejestrowania sklepu.

Jak tylko otrzymamy wiadomość o chęci dołączenia do Kompario, zajmiemy się formalnościami. Następnie otrzymasz odnośnik do swojego konta na Kompario Analytics, a my zaczniemy indeksować (czyli dodawać do naszej bazy danych) Twoje produkty i ceny, o ile już ich nie mamy. Znacznie usprawni to cały proces, jeśli udostępnisz nam tzw. plik produktów - więcej informacji o nim znajdziesz poniżej.

Wyróżnij się!

Jeśli zarejestrujesz swój sklep, możesz także skorzystać z opcji wyróżnienia. Zwiększysz w ten sposób widoczność sklepu na liście cen, co przełoży się na zwiększony ruch. Sklepy wyróżnione otrzymują także dostęp do kilku inteligentnych narzędzi pozwalających analizować ruch na stronach swoich oraz konkurencji.

Korzyści płynące z wyróżnienia sklepu:

  • Logo sklepu na liście cen
  • Krótka charakterystyka sklepu na liście cen
  • Przechodzenie przez użytkowników do sklepu bezpośrednio z listy cen
  • Analiza ruchu za pomocą Kompario Analytics
  • Dostęp do analiz rynkowych dokonywanych przez nas za pomocą Kompario Analytics
  • Możliwość porównywania oferty sklepu z ofertą konkurencji za pomocą Kompario Analytics
  • Połączenie opinii na Kompario z opiniami na stronie sklepu
  • Możliwość korzystania z symbolu “Najtańszy na Kompario” na stronie sklepu

Sklepy wyróżnione płacą za każde kliknięcie przenoszące z Kompario na stronę sklepu - CPC (cost-per-click). Wyróżnienie nie przynosi pożądanych efektów? Możesz z niego zrezygnować w każdej chwili, obowiązuje 1-dniowy okres wypowiedzenia. Chcesz się dowiedzieć więcej? Napisz do nas!

Cennik

Model CPC (cost-per-click) polega na naliczaniu opłaty za każde kliknięcie przenoszące z Kompario na stronę sklepu. Opłaty są stałe i zależą od kategorii. Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat, sklep płaci tylko i wyłącznie za kliknięcia.

Segment A (0,31 PLN)

  • Dom i ogród: Akcesoria do pielęgnacji, Grille, Sprzęt biurowy
  • Komputery i akcesoria: Kable, Oprogramowanie
  • Telefony i nawigacje: Akcesoria do telefonów, Telefony stacjonarne

Segment B (0,33 PLN)

  • Dom i ogród: Sprzęt kuchenny, Sprzątanie i dbanie o odzież
  • Komputery i akcesoria: Części komputerowe, Komputery, Monitory, Urządzenia sieciowe, Klawiatury i myszy, Drukarki i skanery, Nośniki danych, Peryferia komputerowe
  • Audio i wideo: Głośniki i słuchawki, Telewizory, Odtwarzacze multimedialne, Kina domowe i systemy audio, Wzmacniacze, Sprzęt PA, HiFi i akcesoria do kina domowego, Sprzęt HiFi, Akcesoria samochodowe, Odtwarzacze DVD & Blu-ray, Przenośny sprzęt audio
  • Telefony i nawigacje: Telefony komórkowe, Nawigacje GPS, Smartwatche i smartbandy
  • Konsole i gry: Gry, Konsole do gier, Kontrolery do gier, Przenośne konsole do gier
  • Foto i wideo: Drony, Lustrzanki, Akcesoria fotograficzne, Kamery, Aparaty kompaktowe, Aparaty typu Polaroid, Kamery samochodowe, Ramki cyfrowe

Segment C (0,45 PLN)

  • Dom i ogród: AGD, Inteligentny dom
  • Komputery i akcesoria: Okulary VR

Segment D (0,38 PLN)

  • Audio i wideo: Projektory i ekrany

Kompario Plus (0,33 PLN)

  • Każdy produkt, który nie pasuje do aktualnie istniejących kategorii

Home (0,33 PLN)

  • Przejście ze strony profilu sklepu na Kompario na stronę główną sklepu

Plik produktów, czyli jak ułatwić sobie życie

Plik produktów pozwala nam na szybsze dodawanie Twoich produktów i cen do naszej bazy danych. Plik ten, umieszczony na Twoim serwerze, zawiera informacje o produktach, cenach, stanie magazynowym itp. Aby na Kompario zawsze znajdowały się tylko aktualne informacje, Twój plik produktów jest sczytywany przynajmniej kilka razy dziennie. Jeśli Twój sklep działa na platformie e-commerce, niewykluczone, że możesz wygenerować swój plik produktów automatycznie.

Swój plik produktów dodajesz przy rejestracji sklepu, choć możesz to zrobić także później, wysyłając nam wiadomość. Jeśli robisz to mailowo, prosimy o podanie linku do pliku, nie samego pliku. W razie wprowadzenia zmian w pliku, takich jak zmiana nazwy lub lokalizacji, także prosimy o wiadomość.

Jeśli nie masz pliku produktów, będziemy musieli “zeskanować” Twój sklep. Skanowanie niestety nie jest tak skuteczną metodą jak korzystanie z pliku produktów: zajmuje więcej czasu, obciąża serwer i powoduje, że zmiany w Twojej ofercie mogą pojawiać się na Kompario z opóźnieniem. Dla dobra użytkowników, dla dobra Twojego sklepu i wreszcie dla naszego dobra, zachęcamy do korzystania z pliku produktów.

Cechy dobrego pliku produktów:

  • Jego adres URL jest statyczny (nie zmienia się).
  • Zawiera skrypt, który dynamicznie pozyskuje dane bezpośrednio z bazy danych sklepu. Jeśli jednak plik jest statyczny, prosimy o częstą jego aktualizację, aby na Kompario pojawiały się tylko prawidłowe i aktualne informacje.
  • Jest w formie standardowego pliku tekstowego, który jest dla nas wygodniejszy niż skomplikowane pliki XML. Uznajemy także pliki XML Google Shopping, ale nie akceptujemy plików Excel (xlxs, xls) i pokrewnych.
  • Poszczególne pola w pliku są oddzielone tabulatorami, średnikami lub innymi znakami, które nie pojawiają się w nazwach produktów i innych polach. W pierwszej linii pliku opisane jest, co znajduje się w poszczególnych polach.
  • Różne warianty produktów (np. kolor, rozmiar) są dodawane jako samodzielne produkty, z różnymi nazwami i kodami. Jeśli zajdzie taka potrzeba, nasz system sam je połączy i pogrupuje.
  • Zawiera cały asortyment sklepu (ten punkt jest obowiązkowy).

Co powinny zawierać poszczególne pola

Unikatowy kod produktu EAN, SKU lub sklepowy numer produktu (wymagane):
Każdy produkt musi mieć swój numer lub kod, który nie może się zmieniać ani zostać przypisany do innego produktu. Maksymalnie 36 znaków.

Kategoria (wymagane):
Kategoria, w której produkt się znajduje. Na drzewku kategorii musi to być najniższy/najgłębszy poziom. Produkty w kategorii musi łączyć typ i zastosowanie, nie marka, producent czy motyw (np. kategorie wyprzedażowe, świąteczne, mieszane itp.). Jeden produkt może mieć przypisaną tylko jedną kategorię. W przypadku gdy produkt znajduje się w kilku kategoriach, prosimy o zaznaczenie tylko głównej.

Marka/producent (wymagane):
Producent, jeśli to możliwe, powinien zostać oznaczony w osobnym polu. Jeśli jednak jest to niemożliwe, nazwa producenta musi być na pierwszym miejscu w nazwie produktu. Produkty, w których producent/marka są niepodane lub błędnie oznaczone, mogą zostać zaindeksowane z dużym opóźnieniem lub nawet nie zostać zaindeksowane wcale.

Nazwa produktu (wymagane):
Wymagamy pełnej nazwy produktu, zawierającej nazwę i/lub numer modelu i pozwalającej na jego identyfikację. Producent, jeśli to możliwe, powinien zostać oznaczony w osobnym polu. Jeśli jednak jest to niemożliwe, nazwa producenta powinna być na pierwszym miejscu w nazwie produktu. Unikatowe atrybuty produktów w różnych wariantach (np. kolor, materiał, rocznik) także powinny się znaleźć w nazwie produktu, podobnie jak różna pojemność, waga i rozmiar (np. perfum, szamponów, produktów spożywczych). Jeśli produkty są sprzedawane w zestawach lub wielopakach, stosowna informacja także powinna zostać dodana do nazwy.

URL (wymagane):
Adres internetowy do strony produktu w sklepie. Jeśli produkt nie posiada swojego osobnego adresu URL, możesz użyć adresu strony kategorii. Jeśli używasz w swoim sklepie tagów UTM, powinny się one znaleźć w osobnym polu pliku produktów. Jeśli informacje na temat różnych wariantów produktu znajdują się w adresie URL, pole to powinno zawierać cały adres wraz ze wszystkimi parametrami.

Cena (wymagane):
Cena produktu, bez kosztów dostawy. Podatek VAT może, ale nie musi zostać uwzględniony w cenie. W przypadku ceny bez podatku VAT prosimy o zamieszczenie stosownej informacji w nagłówku. Cena musi zostać podana w walucie odpowiadającej rynkowi, na którym sklep oferuje swoje produkty. Cena powinna dotyczyć zestawu, w jakim produkty są sprzedawane, czyli np. cena głośników sprzedawanych w parach powinna dotyczyć pary, nie pojedynczej sztuki.

Stan i forma produktu (wymagane):
W tym polu należy podać informacje na temat stanu i formy oferowanego produktu. Jeśli wszystkie produkty w sklepie są nowe i mają formę fizyczną, należy ominąć to pole całkowicie.

  • “Nowy” oznacza produkt nieużywany, w nieotwartym i niezniszczonym opakowaniu.
  • “Powystawowy” oznacza produkt używany w celach prezentacyjnych, reklamowych.
  • “Używany” oznacza produkt w otwartym opakowaniu, używany (może, ale nie musi być odnowiony).
  • “Produkt do pobrania” oznacza produkt, który występuje w formie cyfrowej, np. gra komputerowa.

MPN/kod SKU producenta (mocno zalecane):
Unikatowy kod produktu nadawany przez producenta, pozwalający nam na szybkie i dokładne zaindeksowanie produktu.

EAN-13/GTIN-13 (mocno zalecane):
Unikatowy numer związany z kodem kreskowym produktu. Składa się z 13 znaków i pozwala nam na szybkie i dokładne zaindeksowanie produktu.

Odnośniki do zdjęć (mocno zalecane):
Jeden lub więcej odnośników do zdjęć produktu. W przypadku wielu zdjęć odnośnik do pierwszego będzie wyświetlony jako pierwszy. Na zdjęciach nie mogą znaleźć się znaki wodne ani loga sklepu lub producenta. Prosimy także o zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, na białym tle. Powinny one dokładnie prezentować oferowany produkt, tj. właściwy wariant (np. kolor).

Dostawa (mocno zalecane):
Koszt dostarczenia produktu do klienta. Można także zamieścić tu cenę produktu wraz z wysyłką. Prosimy o informację w nagłówku, czy jest to cena wysyłki, czy cena całkowita, a także czy zawiera podatek VAT.

Opis produktu (zalecane):
Dodatkowe informacje na temat produktu, niepodane w nazwie.

Wielopaki oraz zestawy (zalecane):
To pole należy wypełnić, jeśli wielopak lub zestaw został stworzony przez sklep, nie jeśli jest to zestaw od producenta. Jeśli to pole nie zostanie wypełnione, a sklep oferuje wielopaki, należy to zaznaczyć w nazwie produktu.

Stan magazynowy (mocno zalecane):
Pokazuje stan magazynowy danego produktu w sklepie. Stan magazynowy/dostępność muszą być zaznaczone w pliku produktów, aby zostały wyświetlone na Kompario. Jeśli stan magazynowy nie zostanie zaznaczony lub zostanie zaznaczony błędnie, Kompario ma prawo ukryć te informacje na stronie.

  • “Dostępny” oznacza, że produkt zostanie dostarczony do klienta w ciągu sześciu dni roboczych.
  • “Niedostępny” oznacza brak produktu w sklepie.
  • “W drodze [data]” oznacza chwilowy brak towaru w sklepie, ale z najbliższą dostawą przypadającą na dzień [data].
  • “Przedsprzedaż [data]” oznacza, że produkt nie miał jeszcze premiery, ale data wejścia do sprzedaży jest znana [data].

Dostępność (wymagane):
Choć podawanie stanu magazynowego nie jest obowiązkowe, w przypadkach gdy sklep sprzedaje produkt niemożliwy do zamówienia w danym momencie lub nie ma możliwości jego wysyłki, należy określić dostępność. “Nie można zamówić” oznacza, że sklep posiada w ofercie ten produkt, ale w tej chwili jest niedostępny. “Odbiór osobisty” oznacza, że dany produkt nie może zostać wysłany do klienta, możliwy jest jedynie odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym.

Kolor lub wzór (mocno zalecane):
Wiele produktów posiada wzór lub kolor sprecyzowany przez producenta, np. gwiezdna szarość. W takich przypadkach prosimy o zamieszczenie odpowiedniej informacji.

Grupa docelowa i płeć (wymagane):
W produktach, których to dotyczy, obowiązkowo należy podać grupę docelową, dla jakiej produkt jest przeznaczony, np. damski, męski, unisex, dziecięcy, dla chłopczyka, dla dziewczynki itp. Jeśli taka informacja nie może pojawić się w tym polu, należy ją umieścić w nazwie produktu.

Rozmiar (mocno zalecane):
W produktach, których to dotyczy, należy podać rozmiar, np. EU45 / US11 / UK12 dla butów.

Indeksowanie

Indeksujemy (tj. dodajemy do naszej bazy danych) wszystkie produkty, które pasują do aktywnych kategorii na Kompario. Aby zaindeksować dany produkt, potrzebujemy jego nazwy (marka + model). Zwykle nie indeksujemy produktów “no name”, czyli bez nazwy, bez producenta.

Strona Kompario.pl jest aktualizowana przynajmniej kilka razy dziennie, aby zapewnić, że prezentowane przez nas informacje dotyczące cen czy dostępności produktów są zawsze aktualne. Gdy sklep wprowadza do swojej oferty nowy produkt, którego nie ma jeszcze w naszej bazie danych, musimy zaindeksować go manualnie.

Jeśli sklep w krótkim czasie wprowadzi dużo zmian w swojej ofercie, możliwe jest przyspieszenie aktualizacji Kompario. Służy do tego specjalna opcja w narzędziu Kompario Analytics.

Duże zmiany wprowadzone do pliku produktów muszą zostać manualnie sprawdzone, w związku z czym lądują w kwarantannie. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko błędów na stronie. Jeśli planujesz wprowadzić duże zmiany w swoim pliku produktów ze względu na np. nadchodzące wyprzedaże, prosimy o poinformowanie nas o tym z wyprzedzeniem.

Jeśli zauważysz, że na Kompario brakuje Twoich produktów lub wyświetlamy błędne informacje, prosimy o kontakt. Gdy problem dotyczy jednego lub kilku produktów, można użyć opcji raportowania błędu z poziomu strony produktu. Jeśli jednak problem dotyczy większej liczby produktów lub cen, prosimy o kontakt mailowy.